Κυριακή 26 Μαΐου 2013

Τσάκρα -Οδύσσεια

                      


Τσάκρα και Οδύσσεια
Στη ραψωδία  (κ) της Οδύσσειας βασικό πρόσωπο είναι η Κίρκη, εκεί υπάρχουν πληροφορίες που τη συνδέουν με τα τσάκρας.
Τσάκρα: λέξη σανσκριτική και σημαίνει «τροχός», υποδηλώνοντας την περιδινούμενη ενέργεια. Πρόκειται πιθανόν για ένα αντιδάνειο από την ελληνική λέξη «κρίκος» (δαχτυλίδι) ταυτόσημη με την «κίρκος» (Κίρκη).  Περιγράφει λοιπόν κάτι κυκλικό όπως ο τροχός.
7 σημαντικοί κύκλοι ή τσάκρας βρίσκονται στο ανθρώπινο σώμα σε ενεργειακή μορφή. Στο σώμα μας υπάρχουν πολυάριθμα αιθερικά κανάλια ροής μια λεπτοφυούς ενέργειας που οι εσωτερικές παραδόσεις της αρχαίας κίνας, του Θιβέτ και της Ινδίας αναφέρουν πως φτάνουν στα 72.000.
Ανάμεσα σε αυτό το πλήθος ενεργειακών πυλών που είναι διάσπαρτες στο σώμα μας υπάρχουν κάποια κεντρικά σημεία. Αυτά είναι τα τσάκρας, ενεργειακά κέντρα.  Ταα σημαντικότερα από αυτά είναι 7 και βρίσκονται κατά μήκος της σπονδυλικής στήλης σε ένα αιθερικό επίπεδο. Το καθένα σχετίζεται με μια κατάσταση συνείδησης και με συγκεκριμένους αδένες και όργανα στο φυσικό σώμα.  Η εσωτερική παράδοση τα σχετίζει με 7 από τους πλανήτες, αλλά και με τους 7 μουσικούς φθόγγους. Η πνευματική ανάπτυξη του ανθρώπου, η ανάπτυξη εσωτερικών υπερβατικών δυνάμεων, ακόμα και η υγεία του, σχετίζεται με την εύρυθμη λειτουργία αυτών των 7 ενεργειακών κέντρων ή τσάκρας τα οποία στους περισσότερους ανθρώπους είναι ασυντόνιστα μεταξύ τους ή ανενεργά. Όταν αφυπνιστούν, η ενέργεια σε αυτά κινείται ταχύτατα και περιστροφικά, δίνοντας την εντύπωση δίνης ή τροχού ή κύκλου-κρίκου.
Τίμαιος –Πλάτωνα: ο Δημιουργός έδωσε στην ψυχή του κόσμου επτά διαφορετικές κινήσεις σε ισάριθμους κύκλους. Οι 3 κύκλοι κινούνται με την ίδια ταχύτητα, ενώ οι άλλοι 4 κινούνται ο καθένας με διαφορετική. Τα 4 πρώτα τσάκρας που ξεκινούν από τη βάση της σπονδυλικής στήλης και φτάνουν ως το στήθος-περιοχή του σώματος όπου κατά τον Πλάτωνα ενοικεί το θνητό μέρος  της ψυχής και κινούνται ασυντόνιστα. Τα 3 ανώτερα τσάκρας από το λαιμό ως την κορυφή του κεφαλιού αντιστοιχούν στη σωματική περιοχή όπου ο Πλάτωνας τοποθετεί το αθάνατο μέρος της ψυχής. 
Το ταξίδι επιστροφής του Οδυσσέα, καθώς είναι μια πορεία αφύπνισης, αποτελεί ταυτόχρονα και έναν χάρτη που δείχνει ποιο ενεργειακό κέντρο κινητοποιείται κάθε φορά ανάλογα με τις εμπειρίες του. Κάθε στάδιο της πορείας του θα μπορούσε να αντιστοιχεί με την ενεργοποίηση του αντίστοιχου τσάκρα.
1ο τσάκρα: ή ενεργειακό κέντρο βρίσκεται στη βάση της σπονδυλικής στήλης και σχετίζεται με τη ζωική ενέργεια και τη νότα Ντο. Σε κοσμικό επίπεδο αντιστοιχεί στην υλική πλευρά της φύσης και τις φυσικές δυνάμεις. Τα αρχέγονα ένστικτα έχουν σχέση με το πρώτο τσάκρα. Η αρετή σ’ αυτό το κέντρο είναι η υπομονή και η αυτοσυγκράτηση, και το σφάλμα η υποταγή στις επιθυμίες.
Στο ταξίδι του Οδυσσέα αυτό το τσάκρα ενεργοποιείται καθώς περνά από τους Κίκονες, τους λωτοφάγους, τους Κύκλωπες και τους Λαιστρυγόνες.
2ο τσάκρα: τοποθετείται στην περιοχή των γεννητικών οργάνων και σχετίζεται με  τη δημιουργική δύναμη και τη νότα Ρε. Σε κοσμικό επίπεδο αντιστοιχεί στο πεδίο της ζωής, των βιολογικών λειτουργιών και σεξουαλικής ενέργειας. Η αρετή αυτού του κέντρου είναι η μετατροπή της σεξουαλικής ενέργρειας σε δημιουργική. Το σφάλμα είναι η υποταγή στον πειρασμό.
Στην πορεία του Οδυσσέα αντιστοιχεί στη συνάντησή του με την Κίρκη.
3ο τσάκρα: είναι κοντά στον αφαλό, στην περιοχή που ονομάζεται ηλιακό πλέγμα και σχετίζεται με τη συλλογική συνείδηση, τους αδένες των επινεφριδίων και τη νότα Μι. Σε κοσμικό επίπεδο αντιστοιχεί στις διανοητικές δυνάμεις που υπερβαίνουν τους νόμους του φυσικού κόσμου. Η αρετή αυτού του κέντρου είναι η πίστη, και το σφάλμα η επιμονή για συντήρηση μιας κατάστασης που καταλήγει να είναι εμπόδιο. Σχετίζεται με τους ασκούς του Αιόλου, με την επίσκεψη του Οδυσσέα στον Άδη, με τη δοκιμασία των Σειρήνων, της Σκύλλας και της Χάρυβδης και την καθήλωση του στο νησί της Καλυψούς.
4ο τσάκρα: τοποθετείται στην περιοχή της καρδιάς και σχετίζεται με την παγκόσμια αγάπη, με το θύμο αδένα και τη νότα Φα. Αντιστοιχεί στην ανώτερη διάνοια, αλλά και στην κρίσιμη επιλογή ανάμεσα στο εγώ και το εμείς. Είναι το σταυροδρόμι του Ηρακλή που καλείται να επιλέξει ανάμεσα στην Αρετή και την Κακία. Η αρετή σε αυτό το κέντρο είναι η προσφορά υπηρεσίας, και το σφάλμα η εκπόρνευση των ταλέντων και των αρετών. Στην πορεία του Οδυσσέα σχετίζεται με τη συνάντηση και την αλληλεπίδραση του με τους Φαίακες.
5ο τσάκρα: τοποθετείται στο λαιμό και σχετίζεται με τη θέληση, με το θυρεοειδή αδένα και τη νότα Σολ. Σε κοσμικό επίπεδο αντιστοιχεί στη συνειδητότητα η οποία είναι κάτι λεπτοφυέστερο της ανώτερης διάνοιας και καθορίζει την πορεία της ανέλιξης. Στην πορεία του Οδυσσέα σχετίζεται με την επιστροφή στην Ιθάκη και την κατατρόπωση των μνηστήρων.
6ο τσάκρα: βρίσκεται στο μέτωπο, ανάμεσα στα φρύδια και αφορά τη διορατικότητα. Αντιστοιχίζεται  με την υπόφυση και τη νότα Λα. Σε κοσμικό επίπεδο σχετίζεται με τη Θεία Αρμονία και το Κάλλος. Η αρετή σε αυτό το κέντρο είναι η διατήρηση της αγνότητας και το σφάλμα η ατέλεια.
Για τον Οδυσσέα είναι η στιγμή της επανένωσής του με την Πηνελόπη.
7ο τσάκρα: βρίσκεται στην κορυφή του κεφαλιού και σχετίζεται με την ελευθερία, την επίφυση και τη νότα Σι. Σε κοσμικό επίπεδο αντιστοιχεί στην ανώτερη σοφία. Εδώ δεν υπάρχει σφάλμα, μόνο αρετή και αυτή αντιστοιχεί στον ανοιχτό νου. Πρόκειται για την κατάληξη της Οδύσσειας με την παρέμβαση της Αθηνάς –σοφίας και την απόφαση του Δία για ειρήνευση, συμφιλίωση και αφθονία σε όλα τα επίπεδα. Ο Οδυσσέας – Υιός έχει επιστρέψει στον Λαέρτη –Πατέρα. Ο κύκλος έχει κλείσει.
«Μυστική Οδύσσεια» Ιουλία Πιτσούλη



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου