Πέμπτη 13 Δεκεμβρίου 2012


 
 
 
Ποιος είσαι;

«Το να γνωρίζεις βαθιά τον εαυτό σου σημαίνει να είσαι ριζωμένος στην Ύπαρξη, αντί να είσαι χαμένος μέσα στο νου σου.

Η αίσθησή σου σχετικά με το ποιος είσαι προσδιορίζει το  τι αντιλαμβάνεσαι ως ανάγκη σου και το τι είναι σημαντικό για σένα στη ζωή-και ό,τι είναι σημαντικό για σένα θα έχει τη δύναμη να σε ταράζει και να σ’ ενοχλεί.

Αυτό που είναι σημαντικό για σένα δεν είναι απαραίτητα αυτό που λες ή πιστεύεις, αλλά το τι αποκαλύπτουν οι πράξεις και οι αντιδράσεις σου ως σημαντικό και σοβαρό για σένα.

Ποια είναι τα πράγματα που σε ταράζουν και σε ενοχλούν;

Αν μικρά πράγματα έχουν τη δύναμη να σ’ ενοχλούν, τότε αυτός που πιστεύεις ότι είσαι είναι ακριβώς αυτό: μικρός.

Αυτή θα είναι η μη συνειδητή σου πεποίθηση.

Ποια είναι τα μικρά πράγματα;

Τελικά, όλα τα πράγματα είναι μικρά, επειδή όλα τα πράγματα είναι παροδικά.

……………….

Αν αυτό που πραγματικά θέλεις είναι η γαλήνη, τότε θα επιλέγεις τη γαλήνη. Αν η γαλήνη ήταν για σένα πιο σημαντική απ’ οτιδήποτε άλλο και αν πραγματικά γνώριζες ότι είσαι πνεύμα και όχι «Εγώ ο μικρός», θα παρέμενες χωρίς αντίδραση και απόλυτα σε εγρήγορση όταν θα ερχόσουν αντιμέτωπος με ανθρώπους ή καταστάσεις που θα σε προκαλούσαν. Θα δεχόσουν αμέσως την κατάσταση και θα γινόσουν έτσι ένα μαζί της αντί να διαχωρίζεις τον εαυτό σου απ’ αυτήν. Τότε, μέσα από την εγρήγορση σου, θα ερχόταν μια απόκριση. Αυτός που θα αποκρίνονταν θα ήταν αυτός που είσαι (συνειδητότητα), όχι αυτός που νομίζεις ότι είσαι. Η απόκρισή σου θα ήταν ισχυρή και αποτελεσματική και δε θα έκανε κανέναν άνθρωπο ή κατάσταση εχθρό σου.

Ο κόσμος φροντίζει πάντα να μην μπορείς να κοροϊδεύεις για πολύ τον εαυτό σου σχετικά με το ποιος πιστεύεις πραγματικά πως είσαι, δείχνοντάς σου τι είναι αληθινά σημαντικό για σένα. Το πώς αντιδράς σε ανθρώπους και καταστάσεις, ιδιαίτερα όταν εμφανίζονται προκλήσεις, είναι ο καλύτερος δείκτης για το πόσο βαθιά γνωρίζεις τον εαυτό σου.

Όσο πιο περιορισμένη, όσο πιο στενά εγωική είναι η άποψη που έχεις για τον εαυτό σου, τόσο περισσότερο θα βλέπεις, θα επικεντρώνεσαι και θα αντιδράς στους εγωικούς περιορισμούς, στη μη συνειδητότητα των άλλων. Τα «ελαττώματά» τους, ή αυτά που αντιλαμβάνεσαι ως ελαττώματά τους, γίνονται για σένα η ταυτότητά τους. Αυτό σημαίνει ότι θα βλέπεις μόνο το Εγώ σ’ αυτούς και θα ισχυροποιείς έτσι το Εγώ σ’ εσένα. Αντί να κοιτάζεις «μέσα» από το Εγώ των άλλων, κοιτάζεις «το» Εγώ. Ποιος κοιτάζει το Εγώ; Το Εγώ μέσα σε σένα.

Οι άνθρωποι με μεγάλη έλλειψη συνειδητότητας βιώνουν το δικό τους Εγώ μέσω της αντανάκλασης του σε άλλους. Όταν συνειδητοποιήσεις ότι αυτό στο οποίο αντιδράς στους άλλους υπάρχει και σ’ εσένα (και μερικές φορές μόνο σ’ εσένα), αρχίζεις να αποκτάς επίγνωση του δικού σου Εγώ. Απ’ αυτό το στάδιο, μπορεί να συνειδητοποιήσεις επίσης ότι έκανες σε άλλους αυτό που νόμιζες, ότι οι άλλοι κάνουν σ’ εσένα. Παύεις να βλέπεις τον εαυτό σου σαν θύμα.

Δεν είσαι το Εγώ, επομένως όταν αποκτάς επίγνωση του Εγώ μέσα σου, αυτό δε σημαίνει ότι γνωρίζεις ποιος είσαι-σημαίνει ότι γνωρίζεις ποιος δεν είσαι. Όμως μέσω της γνώσης του ποιος δεν είσαι εξαλείφεται το μεγαλύτερο εμπόδιο για την αληθινή γνώση του εαυτού.  
(Eckhart Tolle  "Για μια νέα ζωή")
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου